Veelgestelde vragen GezondheidsmeterPGO

 

App werkt niet op mijn telefoon, tablet

In Google Play of Apple Store kan je 2 apps van ons downloaden:

  • Gezondheidsmeter > voor iedereen
  • Spirogram > voor mensen die de Spirosmart gebruiken
Je telefoon of je tablet moet een redelijk nieuw besturingssysteem hebben.
Voor Apple: versie 10 of hoger
Voor Android: versie 4.4 (Kitkat) of hoger. Dus ook: 5.0/5.1 (Lollipop), 6.0 (Mashmallow), 7.0 (Nougat), 8.0 (Oreo), 9.0 (Pie), Android Go.

In de instellingen van je telefoon, kan je het versienummer van het besturingssysteem vinden.

We kunnen geen lagere versies ondersteunen, omdat onze app dan uit de stores wordt gehaald door Apple of Google.

App activeren

Om de app te activeren heb je een account nodig. 

Die maak je aan via de website of je krijgt de inlogcode toegestuurd van je zorgverlener.

Internet? Wifi en 3G/4G/5G

GezondheidsmeterPGO heeft altijd internet nodig, ook de app.

Zo krijgt jouw zorgverlener direct jouw eConsult of ingevoerde gegevens. We noemen dat real-time. 

Je hebt geen snel internet nodig. Eigenlijk werkt elke verbinding, dus WIFI, 3G en 4G.

Pincode zegt: je pincode is fout.

Je kan de verkeerder pincode invoeren, maar het kan ook te maken hebben met de tijdsinstellingen. De tijd van je telefoon moet hetzelfde zijn als onze database.

Ga naar instellingen>> Systeem>>Datum en Tijd. Zet Automatisch tijd en datum aan(het knopje kleurt blauw(Android) of groen(IOS).

 U kunt nu inloggen met uw 5 cijferige code.

Ik voer in en krijg een error

De internetverbinding die wij gebruiken, is erg veilig. Dat betekent ook dat een kleine onderbreking in de verbinding al een reden is voor een alarm: "de verbinding zou gehackt kunnen worden". Het gevolg is dat het systeem blokkeert. 

Je kan gewoon opnieuw inloggen.

Ik krijg een foutmelding bij inloggen op de app

Als je de app met de 5 cijfer code gebruikt, dan stuurt de app "onderwater" een geheime code heen en weer.

Zo checken we of jij echt jij bent.

Dat heen en weer sturen, mag maar heel kort duren. Als dat net te lang duurt, kan je een error krijgen.

Je kan gewoon opnieuw inloggen met de 5 cijfer code.

Mijn app "zit vast" 

Als je de app opent, inlogt en niet uitlogt, sluiten we de verbinding automatisch.

Het kan zijn dat het scherm "tranparant" op je telefoon/tablet blijft staan, maar je kan niets meer met dat scherm. 

je moet het scherm sluiten.

Apple: ontgrendel je scherm, dubbelklik op de home-knop. Je kan het scherm wegswipen.

Android: ontgrendel je scherm, je krijgt de melding `je bent te lang inactief geweest`, klik op OKE, je kan opniew inloggen.

Mijn inlogcode werkt niet meer

Je wil inloggen via (mobiel) internet (dus niet via de 5-cijfer code met de app), maar dat lukt niet.

Browsers (Internet Explorer, Chrome, FireFox, Safari, Opera) houden soms je wachwoord vast.

Dat hangt af van je instellingen.

Als je een nieuw wachtwoord aanvraagt, dan kan de browser nog in je oude wachtwoord "gebruiken".

Je nieuwe wachtwoord werkt dan niet.

Oplossing: gooi je geschiedenis (cache) weg. 

Dat lukt soms door het scherm te verversen (CTRL F5), soms via "Instellingen Browser".

Helpdesk

Kom je er niet uit? Heb je een andere vraag? Onze helpdesk helpt je graag verder.
Tel: 0162 520964 (bereikbaar tussen 8.30-17.00 van maandag - vrijdag)

MEDMIJ
GezondheidsmeterPGO wordt een echt MEDMIJ PGO. Maar zover is het nog niet. Wij zijn bezig om ons te kwalificeren. We doen dat voor 4 berichtendiensten in één keer, dat is namelijk wel zo efficiënt. We ontsluiten:
  • ophalen gegevens in het ziekenhuis (BGZ)
  • ophalen van gegevens bij de huisarts (OPEN)
  • ophalen van de medicatie gegevens bij de apotheek of LSP (Landelijk SchakelPunt)'
  • verzenden van de zelfmetingen bloeddruk, gewicht, bloedglucose.
Op 15 oktober a.s. moeten we klaar zijn. Dan willen we het MEDMIJ label hebben gehaald.

Bluebutton
Er zijn ziekenhuizen die nu aanbieden dat je bij hen data kan ophalen via de zg "blue button". Wij hebben dat uitgeprobeerd samen met het ErasmusMC, maar vinden het gebruik consument onvriendelijk.
Heb je andere ervaringen? Kan jij bij je ziekenhuis wel via een "bluebutton" data ophalen? Dan horen we het graag. We zetten de "blue button" met plezier voor je aan.
2019/8/12  
Top