Via Gezondheidsmeter.nl vraag je een nieuw wachtwoord aan
Kies een wachtwoord van minimaal 6 tekens, waarvan 1 hoofdletter en 1 cijfer. Leestekens zoals @ of ! mogen maar liever niet: # & % . Vermijd ook dat je wachtwoord op je persoonlijke gegevens lijkt (naam, geboortedatum, adres ect).
De internetverbinding die wij gebruiken is erg veilig. Dat betekent ook dat een kleine onderbreking in de verbinding al een reden is voor een alarm: "De verbinding zou gehackt kunnen worden". Het gevolg is dat het systeem blokkeert. Sluit eerst de foutmelding af en probeer het nogmaals.
Je wil inloggen via (mobiel) internet (dus niet via de 5-cijfer code met de app), maar dat lukt niet.
1. Controleer de inloggegevens op:
2. Internetbrowsers houden soms het wachtwoord vast. Probeer de volgende stappen:
Op een computer: Klik op F5 of sluit de browser af met het kruisje, Start daarna de browser weer op.
Op telefoon / tablet: Kijk of Gezondheidsmeter of Spirogram app open staan als één van de tabbladen. Veeg ze weg door:
Start de browser opnieuw.
Staat uw kloktijd op de telefoon/tablet op “Amsterdam”? Als de tijd niet gelijk loopt met de centrale database, die in Nederland staat, krijgt u een foutmelding.
De toegestuurde sms-code is 1 minuut geldig.
Voert u de sms code te laat in, dan werkt de code niet meer.
Probeer het nogmaals.
Let op: Als u te snel achter elkaar op "stuur nieuwe sms code" klikt, dan buitelen de sms-codes over elkaar heen.
Probeer het na 1 minuut nogmaals rustig.
Heb je een niet-Nederlands nummer, voer dan ook de landcode in.
Staat misschien de vliegtuig-modes aan?
Je moet door jouw zorgverlener zijn aangemeld met een automatische koppeling.
Alleen dan werkt DigiD.
Log in met gebruikersnaam, wachtwoord en sms of 5-cijfer code (app).
Jouw DigiD verloopt als je jouw DigiD 3 jaar niet gebruikt.
Via de website van DigiD kan je een nieuwe DigiD aanvragen.
Dit kan komen door:
Spirogram/android:
iOS, Gezondheidsmeter:
Je kan de verkeerde pincode invoeren, maar het kan ook te maken hebben met de tijdsinstellingen. De tijd van je telefoon moet hetzelfde zijn als onze database.
Ga naar instellingen>> Systeem>>Datum en Tijd. Zet Automatisch tijd en datum aan (het knopje kleurt blauw (Android) of groen (iOS).
Je kunt nu inloggen met jouw 5-cijfer code.
Ga uit de app, en open de recent geopende apps en veeg de Gezondheidsmeter of Spirogram app weg:
Apple met fysieke homeknop:
• Dubbelklik op de homeknop(ronde knop op het apparaat).
Apple zonder fysieke homeknop:
• Veeg vanaf de onderkant van het scherm langzaam omhoog en stop halverwege het scherm
Android:
• Klik op het vierkantje/3 streepjes langs de homeknop van het apparaat.
Open de app, je komt nu weer bij beginscherm, startknop.(zo niet, dan is de app niet helemaal afgesloten, probeer het opnieuw) Klik op inloggen en log opnieuw in.
• Ga naar instelling van de telefoon/tablet.
• Ga naar Algemeen/Systeem/algemeen beheer.
• Ga naar Datum en tijd.
• Automatische tijd/ Netwerktijd gebruiken moet ‘aan’ staan (ivm veiligheid moet het tijdstip precies het zelfde zijn tussen onze server en de telefoon)
• Open de app en probeer opnieuw.
Om de app te activeren heb je een account nodig.
Die maak je aan via de website of je krijgt de inlogcode toegestuurd van je zorgverlener.
Met de app logt u eenvoudig in met 5 cijfers. De app kunt u downloaden in de Playstore en Appstore, zoek op Gezondheidsmeter.
In de stores staat de laatste versie van de app. De app heeft een recent besturingssysteem nodig. Voor iphones: iOS 10 of hoger Voor Androïd telefoons: Android 4.4 of hoger
Heeft jouw telefoon nog een ouder besturingssysteem?
Dan kan je soms nog upgraden, maar soms weigert de telefoon dat.
Je telefoon of je tablet moet een redelijk nieuw besturingssysteem hebben.
Voor Apple: versie 10 of hoger
Voor Android: versie 4.4 (Kitkat) of hoger. Dus ook: 5.0/5.1 (Lollipop), 6.0 (Mashmallow), 7.0 (Nougat), 8.0 (Oreo), 9.0 (Pie), Android Go.
In de instellingen van je telefoon, kan je het versienummer van het besturingssysteem vinden. We kunnen geen lagere versies ondersteunen, omdat onze app dan uit de stores wordt gehaald door Apple of Google.
Als je de app met de 5 cijfer code gebruikt, dan stuurt de app "onderwater" een geheime code heen en weer.
Zo checken we of jij echt jij bent.
Dat heen en weer sturen, mag maar heel kort duren. Als dat net te lang duurt, kan je een error krijgen.
Je kan gewoon opnieuw inloggen met de 5 cijfer code.
De internetverbinding die wij gebruiken, is erg veilig. Dat betekent ook dat een kleine onderbreking in de verbinding al een reden is voor een alarm: "de verbinding zou gehackt kunnen worden". Het gevolg is dat het systeem blokkeert.
Je kan gewoon opnieuw inloggen.
Als je de app opent, inlogt en niet uitlogt, sluiten we de verbinding automatisch.
Het kan zijn dat het scherm "tranparant" op je telefoon/tablet blijft staan, maar je kan niets meer met dat scherm.
je moet het scherm sluiten.
Apple: ontgrendel je scherm, dubbelklik op de home-knop. Je kan het scherm wegswipen.
Android: ontgrendel je scherm, je krijgt de melding `je bent te lang inactief geweest`, klik op OKE, je kan opnieuw inloggen.
Een wit scherm betekend dat de internetverbinding weg is gevallen. Ga uit de app, en controleer of jouw wifi/4G aanstaat en goede verbinding heeft.
Ga uit de app, en open de recent geopende apps en veeg de Gezondheidsmeter of Spirogram app weg:
Apple met fysieke homeknop:
• Dubbelklik op de homeknop(ronde knop op het apparaat).
Apple zonder fysieke homeknop:
• Veeg vanaf de onderkant van het scherm langzaam omhoog en stop halverwege het scherm
Android:
• Klik op het vierkantje/3 streepjes langs de homeknop van het apparaat.
Open de app, u komt nu weer bij beginscherm (zo niet, dan is de app niet helemaal afgesloten, probeer het opnieuw). Klik op inloggen en log opnieuw in
Dit is niet mogelijk.
Je kan wel via de mobiele website van gezondheidsmeter.nl met DigiD inloggen.
GezondheidsmeterPGO heeft altijd internet nodig, ook de app.
Zo krijgt jouw zorgverlener direct jouw eConsult of ingevoerde gegevens. We noemen dat real-time.
Je hebt geen snel internet nodig. Eigenlijk werkt elke verbinding, dus WIFI, 3G en 4G.
Kies je zorgpad (klik op het icoon)
Kies "Gegevens toevoegen"
Soms zijn er meerdere mogelijkheden. In de reminder mail staat welke actueel is.
Dat kan voorkomen, omdat:
Dat kan voorkomen, omdat:
Je kan jezelf aanmelden voor het Medisch Dossier, PGO via deze pagina:
Start met het Medisch Dossier. Vul je emailadres in, herhaal de toegangscode en druk op Activeren.
Log in jouw dossier en open jouw "Medisch Dossier, PGO"
Zoek je zorgverlener en klik op “Gegevens ophalen"
Gebruik je de Gezondheidsmeter app? Kies de tegel “MedMij” op je login scherm
Ben je ingelogd? Dan kan je inloggen met de DigiD app + sms.
Meer weten over DigiD installeren? KLIK HIER< /a>
Ophalen van gegevens loopt via DigiD. Om gegevens op te halen via DigiD vanuit de app Gezondheidsmeter, moet je kiezen voor DigiD met een sms-controle.
DigiD staat het niet toe om vanuit de app Gezondheidsmeter naar de app van DigiD te gaan (app-in-app). Je kan wel via de mobiele website van gezondheidsmeter.nl met de DigiD app inloggen.
Kom u er niet uit? Heeft u een andere vraag?
Onze helpdesk helpt u graag verder.