Veelgestelde vragen

Hier vindt u de meest gestelde vragen.

Staat uw vraag hier niet tussen? Neem dan contact op met de helpdesk.


De helpdesk geeft alleen antwoord op technische vragen. Medische vragen kan je aan jouw behandelaar stellen, bijvoorbeeld via het eConsult.

Via www.gezondheidsmeter.nl of de app in de Playstore en Appstore maak je een gratis account aan. Begin met één module. Je kan altijd later uitbreiden.

Lukt het niet? Waarschijnlijk heb je al eerder een account aangemaakt. Mail de helpdesk info@gezondheidsmeter.nl.

 

Vraag een nieuw wachtwoord aan via wachtwoord aanvragen.

Ben je je gebruikersnaam vergeten? Voor je eigen veiligheid mail je de helpdesk: info@gezondheidsmeter.nl

Je wil inloggen via (mobiel) internet (dus niet via de 5-cijfer code met de app), maar dat lukt niet.

1. Controleer de inloggegevens op Hoofdletters. Gebruikersnaam en wachtwoord zijn hoofdlettergevoelig.

2. Wachtwoorden worden vaak opgeslagen. Probeer de volgende stappen:

Op een computer: Klik op F5 of sluit de browser af met het kruisje, Start daarna de browser weer op.

Op telefoon / tablet: Kijk of Gezondheidsmeter of Spirogram app open staan als één van de tabbladen. Veeg ze weg door:

  • Apple met fysieke homeknop: Dubbelklik op de homeknop(ronde knop op het apparaat).
  • Apple zonder fysieke homeknop: Veeg vanaf de onderkant van het scherm langzaam omhoog en stop halverwege het scherm
  • Android: Klik op het vierkantje/3 streepjes langs de homeknop van het apparaat.

Start de browser opnieuw.

De toegestuurde sms-code is 1 minuut geldig.
Voert u de sms code te laat in, dan werkt de code niet meer.
Probeer het nogmaals.

Let op: Als u te snel achter elkaar op "stuur nieuwe sms code" klikt, dan buitelen de sms-codes over elkaar heen.
Probeer het na 1 minuut nogmaals rustig.
Heb je een niet-Nederlands nummer, voer dan ook de landcode in.
Staat misschien de vliegtuig-mode aan?

Staat uw kloktijd op de telefoon/tablet op “Amsterdam” en op 24-uurs indeling (zie instellingen)? Als de tijd niet gelijk loopt met de centrale database, die in Nederland staat, krijgt u een foutmelding.

DigiD werkt alleen als jouw zorgverlener jouw BSN in Gezondheidsmeter noteert.
Je kan ook inloggen met gebruikersnaam, wachtwoord en sms of 5-cijfer pincode (via de app).

Jouw DigiD verloopt als je jouw DigiD 3 jaar niet gebruikt.
Via de website van DigiD kan je een nieuwe DigiD aanvragen.

Controleer of alle verplichte velden zijn ingevuld (geen rode vlakken).

Controleer of het nieuwe gekozen wachtwoord voldoende sterk is: een groen vinkje verschijnt.

Kies voor PINCODE VERGETEN, registreer opnieuw"

De app heeft een recent besturingssysteem nodig. Voor iphones: iOS 12 of hoger. Voor Androïd telefoons: Android 6.0 of hoger.

Heeft jouw telefoon nog een ouder besturingssysteem?
Dan kan je soms nog je telefoon upgraden, maar soms weigert de telefoon dat.

    Upgraden gaat als volgt:
    Android
  • Ga naar instelling van de telefoon/tablet.
  • Ga naar Systeem./ Algemeen beheer.
  • Ga naar software update (systeem)
  • Hier kan je zien of het apparaat de laatste softwareversie heeft.
  • Is dit niet de laatste versie à updaten.
    iOS
  • Ga naar instelling van de telefoon/tablet.
  • Ga naar Algemeen.
  • Ga naar Software update.
  • Hier kan je zien of het apparaat de laatste softwareversie heeft.
  • Is dit niet de laatste versie à updaten.

 

Sluit de schermen en start de app opnieuw. Je gegevens zijn vastgehouden.

 

Dit is niet mogelijk.
Je kan wel via de mobiele website van gezondheidsmeter.nl met DigiD inloggen.

GezondheidsmeterPGO heeft altijd internet nodig, ook de app.

Kies je module (klik op het icoon)

Kies "Gegevens toevoegen"

Soms zijn er meerdere mogelijkheden. In de reminder mail staat welke actueel is.

Heeft u de gegevens wel verstuurd / opgeslagen?

Kijk of er nog acties open staan onder gegevens toevoegen

Sluit de foutmelding af, sluit alle schermen en probeer nogmaals.

Deze functie is in alle accounts aanwezig na inloggen. Mocht dat niet zo zijn, dan kan je jezelf aanmelden voor het Medisch Dossier, PGO via deze pagina:
Start >>

Je hebt DigiD nodig bij het ophalen van je medische dossier bij je artsen. Meer weten over DigiD installeren? KLIK HIER

Ben je online (verbonden met internet)

Heb je een DigiD met een werkende inlogcode?

Het kan zijn dat jouw arts veel gegevens klaar zet en het lang duurt. je scherm kan dan "in slaap"vallen. Tik af en toe op het scherm.

Ik denk dat er gegevens ontbreken. Neem contact op met je zorgverlener.

Je kan alle oefeningen opnieuw terugkijken in het Archief. Het Archief vind je in het rijtje: “Oefeningen, Voortgang, Archief”.

Om verder te gaan moet je elke oefening “afvinken” in de app. Pas dan wordt de oefening in het Archief opgeslagen en kan je verder. Dit doe je door de openstaande oefening te openen en door naar rechts te gaan sla je de oefening op.

Je krijgt om de twee dagen een nieuwe oefening. Deze oefening herhaal je drie keer per dag voor twee dagen achter elkaar, totdat er een nieuwe oefening staat. Per niveau zijn er drie oefeningen. Zo kan je per week een niveau omhoog.

1. Koppelen kan alleen via de website van Gezondheidsmeter.
Log in op https://www.gezondheidsmeter.nl.
Kies Fitbit icon, koppel.

2. Je hebt een andere activity tracker.
Andere merken werken niet.

1. De Fitbit is nog niet gekoppeld met Gezondheidsmeter

2. Koppelen kan alleen via de website van Gezondheidsmeter
Log in op https://www.gezondheidsmeter.nl.
Kies Fitbit icon, koppel.

3. De Fitbit sensor is nog niet geactiveerd via de Fitbit app.
Download de Fitbit app in de store.
Open de Fitbit app en volg de instructies op.
Klik op jouw profielfoto om te zien of de sensor gekoppeld is.
Staat er geen apparaat klik op "apparaat instellen" om de Fitbit toe te voegen.

4. De Fitbit is nog niet gesynchroniseerd met de Fitbit app. Open de app van Fitbit. Sleep het scherm naar beneden om de Fitbit met de Fitbit app te synchroniseren.

5. Als je vaker achter elkaar op de knop haal mijn gegevens op klikt kan het systeem blokkeren omdat er teveel aanvragen zijn gedaan. Probeer het de volgende dag nogmaals.

Voor problemen met de Fitbit, ga naar de website van Fitbit.

1: Heb je de juiste app gedownload? Zoek op "Spirogram". Het icoontje ziet er als volgt uit:

2: Staat de bluetooth van jouw telefoon/tablet aan? Dit kan je nakijken in de instellingen van de telefoon/tablet. Nog steeds geen verbinding? Zet de bluetooth eens uit en na 5 seconden weer aan.

3: Controleer de batterijen van de spirometer.
Zijn de batterijen nog vol?
Zitten beide batterijen met de +kant omhoog in de Spirometer?

4: De app was te lang inactief, en moet opnieuw worden opgestart.
Apple met fysieke homeknop:
Dubbelklik op de homeknop (ronde knop op het apparaat).
Apple zonder fysieke homeknop:
Veeg vanaf de onderkant van het scherm langzaam omhoog en stop halverwege het scherm.
Android:
Klik op het vierkante/3 streepjes langs de homeknop van het apparaat.
Open de Spirogram app opnieuw. Is de spirometer nu zichtbaar?

5: Is de Spirometer gevonden door de telefoon/tablet?
Ga naar de instellingen van de telefoon/tablet.
Ga naar apparaat/verbindingen/bluetooth.
Staat er bij Beschikbare/andere apparaten "SM-005Z0xxxxx"?

6: Is het blaaspijpje (mondstuk) juist bevestigd?
Steekt het mondstuk uit aan de oranje kant (niet de kant van de batterijen)?
Heb je de turbine vast gedraaid? (rechtsom, richting dichte slotje.)

7: Het downloaden van de app is fout gegaan.
Verwijder de app.
Download de Spirogram app opnieuw.
Kijk bij Profiel wat jouw doelwaarde is, deze moet je weer invoeren in de nieuwe app.

8: Staat er nog een tweede bluetooth aan?
De tablet of telefoon kan in de war raken bij twee actieve bluetooth verbindingen. Zet de niet-spirometer bluetooth uit.

9: Zet de telefoon uit, wacht een minuut , zet aan en probeer het nogmaals.

Op Android krijg je een kalender in beeld. Linksboven staat het jaartal 2021. Klik hierop, je krijgt dan ene rijtje met jaartallen, zo kan je gemakkelijk scrollen door de jaren.

Op iOS kan je niet geboren zijn in de toekomst. Kies daarom eerst het jaartal daarna de dag en maand.

De cirkels onderaan in Profiel zijn de algemeen geldende referentie waarden, die veranderen niet als je jouw doelwaarde aanpast.

Mogelijk heb je de algemene app van Gezondheidsmeter gedownload.
Je moet de app Spirogram downloaden met het volgende icoon:

Check in het profiel of alle gegevens goed zijn ingevuld:
- Staat geboortedatum goed (juiste jaartal)?
- Staat de lengte in cm (175 ipv 1.75)?

Als de app meteen afsluit, kan je het beste de app opnieuw downloaden

Controleer of jouw internet (wifi) aan staat en probeer het nogmaals.


1: Het profiel is niet goed ingesteld.
Staat de geboortedatum goed? (Juiste jaartal).
Staat de lengte in cm? (175 i.p.v. 1,75)
Staat het gewicht in kg? (80,1kg i.p.v. 801)
Staat de eigen doelwaarde ingevuld? Dat is de laatst geblazen waarde in het ziekenhuis.

2: Start de app opnieuw op.
• Apple met fysieke homeknop:
Dubbelklik op de homeknop (ronde knop op het apparaat)
• Apple zonder fysieke homeknop:
Veeg vanaf de onderkant van het scherm langzaam omhoog en stop halverwege het scherm.
Android:
Klik op het vierkante/3 streepjes langs de homeknop van het apparaat.
Open de Spirogram app opnieuw. Is de Spirometer nu zichtbaar?

3: Staat de bluetooth van jouw telefoon/tablet aan?

Dit kan je nakijken in de instellingen van de telefoon/tablet.

4: Is het blaaspijpje (mondstuk) juist bevestigd?
Steekt het mondstuk uit aan de oranje kant (niet de kant van de batterijen)?
Heb je hem vast gedraaid (rechtsom, richting dichte slotje)?

5: De batterijen zijn leeg.
Vervang de batterijen van de Spirometer. Let op, beide met + omhoog.

6: Het downloaden van de app is fout gegaan.
Verwijder de app
Download de spirogram app opnieuw
Kijk bij Profiel wat jouw doelwaarde is, deze moet je weer invoeren in de nieuwe app.


Het profiel is niet goed ingesteld.
Staat de geboortedatum goed? (Juiste jaartal).
Staat de lengte in cm? (175 i.p.v. 1,75)
Staat het gewicht in kg? (80,1kg i.p.v. 801)
Staat de eigen doelwaarde ingevuld? Dat is de laatst geblazen waarde in het ziekenhuis.

De error-melding is het gevolg van een hikje in de communicatie tussen de app en de Spirometer. Het kan zijn dat de turbine niet goed is geplaatst, dat deze vies is, dat de reader van de turbine niet goed leest (vuil o.i.d.) of dat de bluetooth niet stabiel is.
Als je &eacte;én zo'n meting hebt met een error, dan wordt die meting vastgehouden. Daardoor genereert de app telkens die error.

Je kan twee dingen doen:
1. De app opnieuw installeren, alle metingen die nog niet verstuurd zijn, worden daarmee verwijderd. Oók de foute metingen. Als het goed is heb je alle andere metingen al verstuurd. Je kan dit controleren door eerst in te loggen. De metingen die na inlog onder "Archief" staan worden niet verwijderd.
Voordat je de app verwijderd:
Kijk bij Profiel wat jouw doelwaarde is, deze moet je weer invoeren in de nieuwe app.

2. De melding negeren.
Om te controleren welke metingen zijn verstuurd volg je de volgende stappen:
Klik op inloggen, dan kom je in het dossier.
Onder Spirometrie, Archief, kan je zien welke metingen er zijn verstuurd.


De turbine is het ronddraaiende onderdeel.
Verwijder de turbine voor het reinigen uit de Spirometer door hem linksom te draaien en een lichte trekkracht uit te oefenen. Om het uittrekken te vergemakkelijken is het nuttig een lichte druk uit te oefenen op het onderstuk van de turbine met behulp van een vinger.
Spoel de turbine door hem in schoon koud water onder te dompelen. Verwijder de druppels van de turbine door hem krachtig te schudden. Laat hem drogen door hem met zijn as verticaal op een droog steunvlak te plaatsen.
Steek de gereinigde turbine in de Spirometer met inachtneming van de richting aangegeven door het symbool van het gesloten hangslotje dat op de Spirometer is gedrukt. Duw de turbine voor een correcte plaatsing naar beneden, en draai hem rechtsom tot aan de aanslag die de blokkering in de plastic houder garandeert.

Om onherstelbare schade aan de turbine te vermijden, geen alcoholische of olie-achtige reinigingsoplossingen gebruiken, en de turbine niet in heet water of hete oplossingen onderdompelen.


Scheid het mondstuk van de turbine door een lichte trekkracht uit te oefenen. Dompel, net zoals bij de turbine, het mondstuk in een koud reinigingsoplossing onder en schud het zodanig dat mogelijke verontreinigingen die afgezet zijn aan de binnenkant verwijderd worden; laat hem weken. Spoel het mondstuk door het in schoon koud water onder te dompelen. Verwijder de druppels van het mondstuk door het krachtig te schudden. Laat het opdrogen door het op een droog vlak te plaatsen. Steek het mondstuk na de reiniging in de turbine door een lichte druk uit te oefenen.


Reinig het apparaat eens per dag met een licht vochtige, schone doek. Leg het apparaat nooit in water of andere vloeistoffen.

1. Je koppelt de bloeddrukmeter via de app of website van Gezondheidsmeter.
Log in op de Gezondheidsmeter app of https://www.gezondheidsmeter.nl.
Kies "Bloeddrukmetingen", koppel.
De bloeddrukmeter stuurt de meting door via bluetooth; zorg daarom dat je de bluetooth aan heeft staan op de telefoon of tablet.

Volg de aanwijzingen voor het koppelen van de bloeddrukmeter met de app op jouw smartphone. Als de meter verbonden is met de smartphone knipperen het OK-symbool en de blokjes op het scherm van de Omron.

2.Je hebt een bloeddrukmeter van een ander merk. Gezondheidsmeter kan alleen koppelen met de OMRON M7 Intelli IT (HEM-7322T-E)

De metingen die je hebt gedaan worden in eerste instantie opgeslagen op de OMRON bloeddrukmeter. Deze moeten worden overgezet naar de Gezondheidsmeter app. Dit doe je door de Gezondheidsmeter app op te starten en daarna op het startscherm "Bloeddrukmetingen" te selecteren. Volg de aanwijzingen voor het ophalen van gegevens op jouw smartphone.


Als je drie keer de bloeddruk heeft gemeten , zal de app vragen om alle metingen in één keer te versturen naar jouw dossier.
Kies JA (YES) en voer jouw 5-cijfer code in om jouw metingen naar jouw versleutelde dossier te versturen.


Jouw gegevens zijn nu verstuurd als je deze melding ziet:

Jouw bloeddrukgegevens worden in de Gezondheidsmeter app gevisualiseerd met grafieken

Om jouw grafieken te bekijken, log in op de Gezondheidsmeter app met jouw 5-cijfer code, kies op het startscherm "Bloeddruk, OMRON meter" en daarna op "Voortgang". Je kan dan kiezen uit "Bloeddruk per meting" of "Bloeddruk trendlijn".


Gezondheidsmeter kent elke 6 weken een software-update. Dat is altijd op een dinsdagavond van 20.00-23.00. Op dit tijdstip is de applicatie niet bereikbaar (je kan dan niet inloggen).

De releasedata voor 2021/2022 zijn:
- Dinsdag 5 oktober 2021
- Dinsdag 16 november 2021
- Dinsdag 4 januari 2022
- Dinsdag 15 februari 2022
- Dinsdag 29 maart 2022
- Dinsdag 10 mei 2022
- Dinsdag 21 juni 2022
- Dinsdag 2 augustus 2022
- Dinsdag 13 september 2022
- Dinsdag 25 oktober 2022
- Dinsdag 6 december 2022

Afwijkingen van release datums zijn mogelijk en worden via de website gecommuniceerd.

Helpdesk

Kom u er niet uit? Heeft u een andere vraag?
Onze helpdesk helpt u graag verder.

Bel: 0162-520964


Bereikbaarheid

Maandag t/m vrijdag 08.30-17.00
Of stuur een e-mail naar info@gezondheidsmeter.nl
2022/8/19  

Ontdek alle gezondheids-modules van Gezondheidsmeter




Top