Help

Help

Veelgestelde vragen vindt u op deze pagina.

Staat uw vraag hier niet tussen? Neem dan contact op met de helpdesk: info@gezondheidsmeter.nl.


De helpdesk geeft alleen antwoord op technische vragen. Medische vragen kan je aan jouw behandelaar stellen, bijvoorbeeld via het eConsult. Vragen over (het verzetten van) afspraken stel je ook aan de zorgverlener, Gezondheidsmeter heeft geen inzicht in de afspraken van u bij uw zorgverleners.

Via www.gezondheidsmeter.nl of de app in de Playstore en Appstore maak je een gratis account aan. Begin met één module. Je kan altijd later uitbreiden.

Lukt het niet? Waarschijnlijk heb je al eerder een account aangemaakt. Mail de helpdesk info@gezondheidsmeter.nl.

U gaat naar de module pagina op de website. Daar kiest u uw modules. Alle modules op Gezondheidsmeter zijn gratis voor consumenten. Sommige modules zijn alleen geschikt voor gebruik samen met de zorgverleners. Dat staat bij de module.

Vraag een nieuw wachtwoord aan via wachtwoord aanvragen

Ben je je gebruikersnaam vergeten? Voor je eigen veiligheid mail je de helpdesk: info@gezondheidsmeter.nl

Je wil inloggen via (mobiel) internet (dus niet via de 5-cijfer code met de app), maar dat lukt niet.

1. Controleer de inloggegevens op Hoofdletters. Gebruikersnaam en wachtwoord zijn hoofdlettergevoelig.

2. Wachtwoorden worden vaak opgeslagen. Probeer de volgende stappen:

Op een computer: Klik op F5 of sluit de browser af met het kruisje, Start daarna de browser weer op.

Op telefoon / tablet: Kijk of Gezondheidsmeter of Spirogram app open staan als één van de tabbladen. Veeg ze weg door:

  • Apple met fysieke homeknop: Dubbelklik op de homeknop(ronde knop op het apparaat).
  • Apple zonder fysieke homeknop: Veeg vanaf de onderkant van het scherm langzaam omhoog en stop halverwege het scherm
  • Android: Klik op het vierkantje/3 streepjes langs de homeknop van het apparaat.

Start de browser opnieuw.

De toegestuurde sms-code is 1 minuut geldig.
Voert u de sms code te laat in, dan werkt de code niet meer.
Probeer het nogmaals.

Let op: Als u te snel achter elkaar op "stuur nieuwe sms code" klikt, dan buitelen de sms-codes over elkaar heen.
Probeer het na 1 minuut nogmaals rustig.
Heb je een niet-Nederlands nummer, voer dan ook de landcode in.
Staat misschien de vliegtuig-mode aan?

Staat uw kloktijd op de telefoon/tablet op “Amsterdam” en op 24-uurs indeling (zie instellingen)? Als de tijd niet gelijk loopt met de centrale database, die in Nederland staat, krijgt u een foutmelding.

Controleer of alle verplichte velden zijn ingevuld (geen rode vlakken).

Controleer of het nieuwe gekozen wachtwoord voldoende sterk is: een groen vinkje verschijnt.

Kies voor PINCODE VERGETEN, registreer opnieuw"

De app heeft een recent besturingssysteem nodig. Voor iphones: iOS 12 of hoger. Voor Androïd telefoons: Android 6.0 of hoger.

Heeft jouw telefoon nog een ouder besturingssysteem?
Dan kan je soms nog je telefoon upgraden, maar soms weigert de telefoon dat.

    Upgraden gaat als volgt:
    Android
  • Ga naar instelling van de telefoon/tablet.
  • Ga naar Systeem./ Algemeen beheer.
  • Ga naar software update (systeem)
  • Hier kan je zien of het apparaat de laatste softwareversie heeft.
  • Is dit niet de laatste versie à updaten.
    iOS
  • Ga naar instelling van de telefoon/tablet.
  • Ga naar Algemeen.
  • Ga naar Software update.
  • Hier kan je zien of het apparaat de laatste softwareversie heeft.
  • Is dit niet de laatste versie à updaten.

Sluit de schermen en start de app opnieuw. Je gegevens zijn vastgehouden.
Controleer in de instellingen van uw telefoon of de datum en tijd op automatisch staan en op 24 uurs notatie.

Nee, de app is de "voordeur" naar de server Gezondheidsmeter. Al uw gegevens staan daar veilig opgeslagen. Als u de app verwijdert of een nieuwe telefoon krijgt, blijven uw gegevens op de centrale server staan.

GezondheidsmeterPGO heeft altijd internet nodig, ook de app.

Kies je module (klik op het icoon)

Kies "Gegevens toevoegen"

Soms zijn er meerdere mogelijkheden. In de reminder mail staat welke actueel is.

Heeft u de gegevens wel verstuurd / opgeslagen?

Kijk of er nog acties open staan onder gegevens toevoegen

Sluit de foutmelding af, sluit alle schermen en probeer nogmaals.

U kunt zelf instellen in uw Instellingen welke mails en herinneringen u wenst te ontvangen.



U kunt de oefeningen opnieuw inzien door op 'Oefeningen' te klikken.

Hiermee kunt u op een meetdag het aantal keren dat u plast en hoeveel u plast bijhouden. U hoeft dan niet in te loggen. Als u een aantal metingen verzamelt heeft, stuurt u alles in één keer door naar de centrale server. Dan wordt uw grafiek met uw voortgang gemaakt. De grafiek staat (om veiligheidsredenen) achter uw inlogcode.

In het menu onder "Journey" ziet u wanneer het dagboek klaar staat. Zorgverleners starten vaak het dagboek op de dag na het consult of nog later.

Het hoofdpijndagboek rekent met periodes van 30 dagen. In elke periode kunt u een aantal dagen missen. Mist u teveel dagen? Dan kan het voorkomen dat er te weinig informatie is voor uw zorgverlener om u goed advies te geven. Overleg met uw zorgverlener als u meer dan 5 dagen mist bij een diagnostische periode en als u meer dan 10 dagen mist bij een monitoringsperiode.

U kunt de oefeningen opnieuw inzien door op 'Oefeningen' te klikken.

Probeert u de informatie uit de weken terug te zien, bijvoorbeeld 'Week 2 - Ademhaling'?

Ga dan naar - Archief - in het menu.

De training bestaat uit 6 oefeningen die u herhaalt.

Als het goed gaat, wordt de oefening iets moeilijker.

Naast de oefeningen krijgt u elke week nieuwe informatie en tips.

Deze vervangen de oefeningen niet. De oefeningen blijven gelijk.

U logt in en kiest de module "ZOOM".

Nadat u de module heeft gekozen, kikt u op "START".

Een anonieme spreekkamer opent via ZOOM.

Soms is de arts wat later dan afgesproken. Dat kan gebeuren. Blijf dan in de online spreekkamer.







U logt in en kiest per module voor de optie "Opzeggen". Heeft u 1 module en klikt u op "Opzeggen" dan wordt uw account geheel verwijderd. Bij "Opzeggen" worden alle gegevens van een module geheel verwijderd. Staat deze optie er niet? Mail de helpdesk om af te melden.

Gezondheidsmeter kent elke 8 weken een software-update. Dat is altijd op een dinsdagavond van 20.00-23.00. Op dit tijdstip is de applicatie niet bereikbaar (je kan dan niet inloggen).

De releasedata 2024 zijn:
-Dinsdag 5 maart 2024
-Dinsdag 7 mei 2024
-Dinsdag 2 juli 2024
-Dinsdag 3 september 2024
-Dinsdag 5 november 2024
-Dinsdag 7 januari 2025

Afwijkingen van release datums zijn mogelijk en worden via de website gecommuniceerd.


Helpdesk

Komt u er niet uit en heeft u een technische vraag? We helpen u graag verder op

maandag t/m vrijdag 09.00 tot 17.00

Bel: 0162 52 09 64

E-mail: info@gezondheidsmeter.nl


2024/3/25  
Top