Veelgestelde vragen

Hier vindt u de meest gestelde vragen.

Staat uw vraag hier niet tussen? Neem dan contact op met de helpdesk.


De helpdesk geeft alleen antwoord op technische vragen. Medische vragen kan je aan jouw behandelaar stellen, bijvoorbeeld via het eConsult.

Via www.gezondheidsmeter.nl of de app in de Playstore en Appstore maak je een gratis account aan. Begin met één module. Je kan altijd later uitbreiden.

Lukt het niet? Waarschijnlijk heb je al eerder een account aangemaakt. Mail de helpdesk info@gezondheidsmeter.nl.

 

Vraag een nieuw wachtwoord aan via wachtwoord aanvragen.

Ben je je gebruikersnaam vergeten? Voor je eigen veiligheid mail je de helpdesk: info@gezondheidsmeter.nl

Je wil inloggen via (mobiel) internet (dus niet via de 5-cijfer code met de app), maar dat lukt niet.

1. Controleer de inloggegevens op Hoofdletters. Gebruikersnaam en wachtwoord zijn hoofdlettergevoelig.

2. Wachtwoorden worden vaak opgeslagen. Probeer de volgende stappen:

Op een computer: Klik op F5 of sluit de browser af met het kruisje, Start daarna de browser weer op.

Op telefoon / tablet: Kijk of Gezondheidsmeter of Spirogram app open staan als één van de tabbladen. Veeg ze weg door:

  • Apple met fysieke homeknop: Dubbelklik op de homeknop(ronde knop op het apparaat).
  • Apple zonder fysieke homeknop: Veeg vanaf de onderkant van het scherm langzaam omhoog en stop halverwege het scherm
  • Android: Klik op het vierkantje/3 streepjes langs de homeknop van het apparaat.

Start de browser opnieuw.

De toegestuurde sms-code is 1 minuut geldig.
Voert u de sms code te laat in, dan werkt de code niet meer.
Probeer het nogmaals.

Let op: Als u te snel achter elkaar op "stuur nieuwe sms code" klikt, dan buitelen de sms-codes over elkaar heen.
Probeer het na 1 minuut nogmaals rustig.
Heb je een niet-Nederlands nummer, voer dan ook de landcode in.
Staat misschien de vliegtuig-mode aan?

Staat uw kloktijd op de telefoon/tablet op “Amsterdam” en op 24-uurs indeling (zie instellingen)? Als de tijd niet gelijk loopt met de centrale database, die in Nederland staat, krijgt u een foutmelding.

DigiD werkt alleen als jouw zorgverlener jouw BSN in Gezondheidsmeter noteert.
Je kan ook inloggen met gebruikersnaam, wachtwoord en sms of 5-cijfer pincode (via de app).

Jouw DigiD verloopt als je jouw DigiD 3 jaar niet gebruikt.
Via de website van DigiD kan je een nieuwe DigiD aanvragen.

Controleer of alle verplichte velden zijn ingevuld (geen rode vlakken).

Controleer of het nieuwe gekozen wachtwoord voldoende sterk is: een groen vinkje verschijnt.

Kies voor PINCODE VERGETEN, registreer opnieuw"

De app heeft een recent besturingssysteem nodig. Voor iphones: iOS 12 of hoger. Voor Androïd telefoons: Android 6.0 of hoger.

Heeft jouw telefoon nog een ouder besturingssysteem?
Dan kan je soms nog je telefoon upgraden, maar soms weigert de telefoon dat.

    Upgraden gaat als volgt:
    Android
  • Ga naar instelling van de telefoon/tablet.
  • Ga naar Systeem./ Algemeen beheer.
  • Ga naar software update (systeem)
  • Hier kan je zien of het apparaat de laatste softwareversie heeft.
  • Is dit niet de laatste versie à updaten.
    iOS
  • Ga naar instelling van de telefoon/tablet.
  • Ga naar Algemeen.
  • Ga naar Software update.
  • Hier kan je zien of het apparaat de laatste softwareversie heeft.
  • Is dit niet de laatste versie à updaten.

 

Sluit de schermen en start de app opnieuw. Je gegevens zijn vastgehouden.

 

Dit is niet mogelijk.
Je kan wel via de mobiele website van gezondheidsmeter.nl met DigiD inloggen.

GezondheidsmeterPGO heeft altijd internet nodig, ook de app.

Kies je module (klik op het icoon)

Kies "Gegevens toevoegen"

Soms zijn er meerdere mogelijkheden. In de reminder mail staat welke actueel is.

Heeft u de gegevens wel verstuurd / opgeslagen?

Kijk of er nog acties open staan onder gegevens toevoegen

Sluit de foutmelding af, sluit alle schermen en probeer nogmaals.

Deze functie is in alle accounts aanwezig na inloggen. Mocht dat niet zo zijn, dan kan je jezelf aanmelden voor het Medisch Dossier, PGO via deze pagina:
Start >>

Je hebt DigiD nodig bij het ophalen van je medische dossier bij je artsen. Meer weten over DigiD installeren? KLIK HIER

Ben je online (verbonden met internet)

Heb je een DigiD met een werkende inlogcode?

Het kan zijn dat jouw arts veel gegevens klaar zet en het lang duurt. je scherm kan dan "in slaap"vallen. Tik af en toe op het scherm.

Ik denk dat er gegevens ontbreken. Neem contact op met je zorgverlener.

Je kan alle oefeningen opnieuw terugkijken in het Archief. Het Archief vind je in het rijtje: “Oefeningen, Voortgang, Archief”.

Om verder te gaan moet je elke oefening “afvinken” in de app. Pas dan wordt de oefening in het Archief opgeslagen en kan je verder. Dit doe je door de openstaande oefening te openen en door naar rechts te gaan sla je de oefening op.

Je krijgt om de twee dagen een nieuwe oefening. Deze oefening herhaal je drie keer per dag voor twee dagen achter elkaar, totdat er een nieuwe oefening staat. Per niveau zijn er drie oefeningen. Zo kan je per week een niveau omhoog.

Gezondheidsmeter kent elke 6 weken een software-update. Dat is altijd op een dinsdagavond van 20.00-23.00. Op dit tijdstip is de applicatie niet bereikbaar (je kan dan niet inloggen).

De releasedata voor 2022/2023 zijn:
- Dinsdag 13 december 2022
- Dinsdag 31 januari 2023
- Dinsdag 14 maart 2023
- Dinsdag 25 april 2023
- Dinsdag 07 juni 2023
- Dinsdag 10 mei 2022
- Dinsdag 18 juli 2023
- Dinsdag 29 augustus 2023
- Dinsdag 10 oktober 2023
- Dinsdag 21 november 2023
- Dinsdag 9 januari 2023

Afwijkingen van release datums zijn mogelijk en worden via de website gecommuniceerd.

Helpdesk

Komt u er niet uit? Heeft u een andere vraag?
Onze helpdesk helpt u graag verder.

Bel: 0162-520964


Bereikbaarheid

Maandag t/m vrijdag 08.30-17.00
Of stuur een e-mail naar info@gezondheidsmeter.nl
2022/11/18  

Ontdek alle gezondheids-modules van Gezondheidsmeter




Top